Ana-Maria Stancu: România este aproape inexistentă pe harta internațională a roboticii

România este aproape inexistentă pe harta roboticii mondiale, dar visez la ziua când o companie din afară va deschide un centru de inovare la noi în țară, a afirmat, vineri, Ana-Maria Stancu, președintele organizației E-Civis, la dezbaterea ‘România pe harta mondială a roboticii’.

„Săptămâna Roboticii a pornit de la ideea că în România nu s-a realizat niciodată un astfel de eveniment, deși la nivel european se organizează de șase ani această inițiativă. România are o problemă destul de mare indiferent de câtă ambiție există în robotică, dacă nu ai finanțare. Cluburile de robotică și companiile ar trebui să facă un pact de colaborare. Potrivit Robot Report, România este aproape inexistentă acolo. Eu nu spun că nu existăm deloc, pentru că avem oameni care fac acest lucru în România, numai că problema noastră este că nu putem comunica cu exteriorul și să spunem oamenilor ce se întâmplă aici. Este vorba despre marketing… Dacă nu te faci cunoscut, nimeni din afara țării nu are cum să știe ce facem noi aici. Visez la ziua când o companie din afară va deschide un centru de inovare în România”, a spus Stancu.

Organizația E-Civis a organizat, vineri, dezbaterea „România pe harta mondială a roboticii’, eveniment derulat în marja Săptămânii Europene a Roboticii, o inițiativă a EURobotics.

Potrivit organizatorilor, dezbaterea reprezintă primul eveniment al comunității de robotică din România, în care se vor prezenta cluburi de robotică din întreaga țară, informații despre competiții la care cluburile de robotică naționale participă pe care le și câștigă, ce roboți sunt folosiți în România și care sunt companiile interesate de acest domeniu.

De asemenea, în zilele de 17 și 18 noiembrie este programată o expoziție cu roboți pentru educație: roboți comerciali meniți să ajute tinerii să învețe robotică sau programare și roboți realizați de cluburile specializate din București și din țară. În plus, pentru vizitatori vor fi organizate, pe tot parcursul zilei de 18 noiembrie, ateliere gratuite de robotică la care se pot înscrie copiii, în funcție de categoriile de vârstă.

Evenimentul, expoziția de roboți și Caravana Roboticii din această perioadă sunt posibile cu sprijinul unor companii care promovează inovația și educația în România: KPMG România, IBM România, Continental, Kaufland România și Vodafone.

Conform celui mai recent raport privind industria mondială a roboticii, în 2016 cifra de afaceri din domeniul roboților destinați serviciilor a ajuns la 31 de miliarde de dolari, depășind-o pe cea din domeniul roboților industriali. Același raport arată că, până în 2022, afacerile în domeniu vor ajunge la 237 miliarde de dolari, cu creștere preponderent în domeniul roboților destinați serviciilor.

Săptămâna Europeană a Roboticii este o inițiativă a EURobotics, demarată în anul 2011, ce are drept scop promovarea industriei roboticii în țările Uniunii Europene (UE).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *