Julia Leferman: Volumul pieței berii s-a menținut în 2016 la nivelul anului precedent

 Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii pe parcursul anului trecut:

  • Volumul pieţei berii s-a menținut la 15,8[1] milioane hl, nivel atins și în 2015
  • Consumul pe cap de locuitor s-a situat la rândul său la nivelul anului precedent, de 80 l

 Rezultatele anului 2016 reprezintă o evoluție firească pentru o piață concurențială, așa cum este piața berii. Contextul fiscal stabil a fost cel care a permis pieței berii să evolueze în mod natural, în lipsa unor factori de presiune care să-i condiționeze trendul., a declarat Shachar Shaine, Președinte Asociația Berarii României.

Producția de bere reprezintă un real stimul pentru creșterea economică a României, prin crearea de locuri de muncă la nivel național, generarea de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe și prin importante contribuții la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite. Datorită caracterului său național, definit de producție locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, de aproximativ 85.000[2] locuri de muncă. 

Chiar și în condițiile în care volumul pieței în 2016 s-a menținut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deține toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluției pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producția de bere își pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură.”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României

 

Piața berii în 2016

  • Importuri: deși în 2016 importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane hl, atingând un total de 0,44 milioane hl, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern.

 

  • Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară scădere, de 0,08 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane Hl.
  • Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost constante de-a lungul timpului, nivelul total al investiției înregistrând în 2016 un trend ascendent comparativ cu anul anterior. Astfel, valoarea investițiilor în 2016 s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creștere cu 14.2 milioane euro față de 2015.

Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,4 miliarde Euro.

  • Număr de angajați: în ciuda unei ușoare scăderi a numărului de locuri de muncă în producția de bere, la nivelul membrilor Asociației, de la 3.700 în 2015 la 3.600 în 2016, industria berii rămâne un stimul important al economiei și contribuie la crearea unui număr de 85.000 locuri de muncă la nivel național.

Despre Asociația Berarii României

Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei treisprezece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.

 

Pentru informaţii suplimentare:

Raluca Niculae – PR Manager
Mobil: 0723 54 57 36
E-mail: raluca.niculae@berariiromaniei.ro

 

[1] Sursele datelor de piață: Deloitte Romania, Asociația Berarii României, Institutul Național de Statistică

[2] Sursa datelor de impact: Studiul “Contribuția berii la economia europeană”, Europe Economics, ediția 2016.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *