Päivi Pohjanheimo: Educaţia este un subiect viu dezbătut în România

Ambasadoarea Finlandei în România, Päivi Pohjanheimo, a participat miercuri la un eveniment în cadrul căruia a fost anunţat un proiect de creare, la Cluj, a unei şcoli pe model finlandez.

Diplomatul finlandez a amintit de faptul că în Cluj-Napoca există deja posibilitatea de a studia limba ţării sale, la Facultatea de Litere a Universităţii Babeş-Bolyai şi a subliniat că întotdeauna a sprijinit orice iniţiativă care a avut ca scop educaţia.

„Ne aflăm azi la această ceremonie de deschidere a proiectului unei noi şcoli inspirate de sistemul de educaţie finlandez. Sunt pe cale să îmi închei cei patru ani de şedere în România, ca ambasador al Finlandei în ţara dumneavoastră şi în toţi aceşti ani educaţia a fost un subiect viu dezbătut în public. Niciodată nu am evitat să particip, atunci când am primit invitaţii la asemenea evenimente, pentru că este important să împărtăşim cunoştinţele ori de câte ori există o cale. Iar educaţia a fost un subiect foarte important”, a spus ambasadoarea.

Päivi Pohjanheimo a mai precizat că ideea creării acestei şcoli nu este aceea de a copia sută la sută ceea ce se întâmplă în ţara sa în sistemul educativ, ci mai degrabă de a crea o şcoală care să adopte principiile şi să adapteze experienţa oferită de Finlanda.

La rândul său, unul dintre iniţiatorii acestui proiect, Vasile Chiş, a explicat că şcoala cu predare pe model finlandez se află încă în faza de proiect, ea urmând să fie dezvoltată lunile următoare.

„Până în momentul de faţă s-au făcut toate documentele necesare autorizării provizorii potrivit sistemului de deschidere a şcolilor preuniversitare din învăţământul românesc, au fost înaintate la IŞJ Cluj, s-a obţinut avizul şi la Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, au avizat dosarul şi au numit comisia de evaluare. Sperăm să obţinem în decurs de o lună, până la reuniunea Consiliului ARACIP, autorizarea provizorie”, a spus Vasile Chiş.

Vorbitorii au mai precizat că deşi factorul cheie în acest sistem este profesorul, accentul cade nu pe ceea ce trebuie predat, ci pe ceea ce trebuie să înveţe copilul. După ore copiii vor continua activitatea cu un program de relaxare activă, prin jocuri şi exerciţii. Pe parcursul unei zile ei vor primi şi două mese, iar la şcoală vor sta până la ora 17,00. Pentru moment nu s-a luat decizia dacă în şcoală se va preda şi limba finlandeză, cursurile urmând să se facă în limba română. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *