Rezolutii de Anul Nou: promisiuni pentru o silueta perfecta in 2014

Start2014

Daca toamna numaram bobocii, la sfarsit de an facem promisiuni! Ne propunem sa traim mai sanatos, sa scapam de kilogramele in plus, sa facem mai mult sport…si cate si mai cate!  Dar cate din aceste promisiuni ni le asumam cu adevarat si cate dintre ele le ducem la bun sfarsit? Amelie iti prezinta lista de obiective usor de atins in 2014 pentru silueta ta.

Noi, femeile, avem o pasiune pentru schimbarile radicale: de maine ma trezesc la 5 sa alerg, incep cura de detoxifiere cu lamai, nu mai mananc dupa ora 6, fac 500 de abdomene pe zi… A doua zi daca reusim sa ne trezim la 5 dimineata si mai si reusim sa iesim la alergat ne simtim si ne comportam asemeni printesei Xena.

Daca ne apucam de cura de detoxifiere cu lamai deja suntem zeite…si la final de zi ne inecam amarul intr-o galeata de inghetata pentru ca nemancatul dupa ora 6:00PM e mult prea mult si nu putem lupta cu foamea! Si uite asa s-au dus pe apa sambetei toate promisiunile facute cu o seara inainte  sorbind din paharul de cristal cu picior de sampanie la miezul noptii! Si renuntam!

Schimbarile radicale nu functioneaza pentru toata lumea! De regula suntem in stare sa sustinem o schimbare radicala atunci cand situatia scapa de sub control si constientizam acest lucru! Atunci motivatia este puternica si detinem puterea sa ne tinem de promisiunea facuta. Cu toate acestea daca sunt mult prea multe schimbari radicale razboiul este greu de castigat.

De aceea trebuie sa invatam sa NU renuntam la prima deviere de la regula! O batalie pierduta inseamna o motivatie in plus sa continui, sa iti reconfigurezi traseul si sa lupti in continuare cu promisiunile facute. Amelie iti propune o lista de promisiuni usor de atins care iti vor modela silueta, sanatatea si viata. Trebuie doar sa fii blanda cu corpul tau si sa il iubesti.

Schimbari radicale 2014O schimbare radicala si mai multe schimbari reale

Un razboi castigat inseamna mai multe batalii. Propune-ti un obiectiv major, dar realizabil si cateva mai mici care sa sustina promisiunea cea mare. Daca ai incalcat una din micile promisiuni, nu renunta! O batalie pierduta nu inseamna ca ai pierdut si razboiul. Analizeaza in ce conditii si de ce ai fost tentata sa nu te tii de o promisiune lasand armele jos. Odata ce ai depistat problema, a doua zi ia-o de la capat. Si atunci cand vei reusi sa invingi tentatia, satisfactia va fi mult mai mare, iar motivatia va fi mult mai puternica.

Motivatia e a mea si ma tin de ea!

Pentru orice promisiune gaseste o motivatie. Cauta si gaseste de ce vrei sa slabesti, de ce vrei sa renunti la mezeluri, de ce vrei sa faci mai mult sport, de ce vrei sa incapi in blugii din liceu. In momentul in care intelegi motivul pentru care vrei sa faci o schimbare de orice natura, motivatia este mult mai puternica si te urmareste. Propune-ti sa slabeti 5kg in 2 luni, chiar daca de fapt si de drept ar trebui sa slabesti 30. Este o promisiune realizabila si de care te poti apuca imediat fara sa te pierzi in prea multe detalii. Trebuie doar sa te organizezi putin. Daca dupa 2 luni ai reusit ceea ce ti-ai propus, stabileste-ti un nou record. Cu pasi mici poti realiza lucruri mari.

Sa trecem la schimbari mici si concrete:

Home made sweetsNu ma mai ating de covrigi

Mancatul covrigilor a devenit un sport national. La orice colt gasesti o covrigarie sau o simigerie ori o patiserie. Unele sunt mai de cartier, altele sunt mai sofisticate cu pretentii regale. Toate te ademensc cu texte frumoase, arome imbietoare si combinatii clasice sau mai putin clasice. Mancatul covrigilor este comod si ieftin: mananci un covrig, se umfla in stomac si te costa doar 1-2 lei. Problema este ca aluatul este un fel de Imperiul Otoman pentru silueta ta – creeaza dependenta, te subjuga si ingrasa. Mai mult decat atat este nociv pentru sanatatea ta.

Uleiul rafinat, faina alba, drojdia, sarea si zaharul sunt ingredientele care nu contin niciun fel de nutrienti si ingrasa. Iar daca cochetezi cu covrigii cu mozzarella, cu sunca si alte minunatii poti sa spui adio blugilor in care vrei sa incapi. Ideal ar fi sa renunti la produsele de patiserie din comert definitiv si irevocabil. Iar atunci cand ti se face pofta de aluat alege sa prepari ceva in casa: o placinta cu mere, un chec cu mac sau daca ai rabdare chiar si niste covrigi cu seminte.

Declar razboi Fast-Food-ului

Fast-Food inseamna muuuulte ingrediente cu o valoare nutritiva foarte scazuta care baltesc in sosuri si mii de calorii si anume: toate rudele de gradul I pana la gradul X plus infinit a hamburgerului, shawormei, bucatelelor de carne si peste inecate si oparite in bai de ulei, sosuri injectate cu conservanti si cartofi impregnati cu sare si ulei. Orice varianta ai alege din cele expuse daca le combini si cu un pahar de bautura carbogazoasa „fara zahar” (pentru ca esti la regim) sunt bombe atomice de calorii, mai ceva ca la Hiroshima, distrugatoare pentru silueta ta, dar mai ales pentru sanatatea ta.

Renunta la tot ce inseamna fast-food – mancare si bautura- pentru silueta, pentru sanatate si pentru o viata mai buna. Produsele de tip fast-food nu sunt mancare, deci nu te hranesc. Bauturile carbogazoase nu hidrateaza. Sunt bombe de conservanti si e-uri care iti intoxica corpul si te imbolnavesc. Cum declari razboiul? Simplu! Nu mai calca pragul fast-food-urilor. Astfel vei declara un razboi rece si inofensiv pentru ambele parti.

Sport de 2-3 ori pe saptamana

Just do itMotive pentru a renunta la miscarea pe timp de iarna poti gasi 1001 exact ca in basmele orientale, in cazul in care asta iti doresti. Tot atatea motive poti gasi si pentru a practica un anumit tip de miscare. De obicei renunti la miscare foarte usor pentru ca nu exista motivatie sau pentru ca nu exista pasiune. Ce-ar fi sa te apuci de alergat? Este miscarea cea mai naturala pentru corpul uman care functioneaza ca un antidepresiv si care te ajuta sa modelezi corpul la pachet, nu doar anumite zone.

Inainte de a te apuca de alergat, documenteaza-te! Citeste marturii ale oamenilor care si-au schimbat viata radical practicand alergatul. Invata cum sa incepi sa alergi ca sa nu renunti. Documentarea te va ajuta sa iti gasesti motivatia de care ai nevoie si sa gasesti pasiunea pentru alergat!

Afirmi sus si tare ca alergatul nu e pentru tine pentru ca te plictiseste si nu ai alergat niciodata? Atunci nu ai nicio sansa sa gasesti vreun sport care sa iti placa. Plus ca nu ai voie sa spui ca nu e de tine ceva sau ca te plictiseste, atata timp cat nici macar nu ai incercat.

Ai incercat sa alergi si esti convinsa ca acest tip de miscare nu e pentru tine? Gaseste un alt sport care sa iti placa si sa te motiveze sa te ridici de pe canapea de 2-3 ori pe saptamana si sa faci miscare pentru tine, pentru corpul si sanatatea ta.

Somn si Apa cat incape

Pe timp de iarna intram in hibernare. Mereu ai senzatia ca nu ai dormit suficient. Inseamna ca ai nevoie de somn. Atunci cand nu dormi suficient corpul este stresat, epuizat si cere mancare de care in esenta nu ai nevoie. Rezultatul este evident. Nesomnul ingrasa! Pare ireal sa fie real, dar este adevarat! Dormi suficient. Dormi mult. Daca consideri ca dormitul este o pierdere de timp, timp pe care ai putea sa il folosesti in scopuri nobile intreaba-te care sunt acele scopuri. Renunti la somn ca sa iesi in oras, sa butonezi calculatorul, sa te distrezi cu prietenii…timp in care mananci, bei, fumezi si iti stresezi corpul…timp in care ai putea sa dormi si sa slabesti pentru ca da! Somnul slabeste si intinereste! Daca nu crezi reciteste Frumoasa din padurea adormita si Alba ca Zapada si te vei convinge.

Apa e izvorul vietii, nimic nou sub soare. Apa hidrateaza, te face sa vibrezi, este conductor al energiilor. Apa are forma, memorie si slabeste! Daca nu esti obisnuita sa bei apa, treaba cu „cat incape” va fi mai dificila la inceput. Dar ca orice lucru in viata, bautul apei se invata si se reeduca. Incepe cu un pahar de apa dimineata. Trezeste corpul la viata. Propune-ti in fiecare zi sa bei o anumita cantitate de apa cu care te simti confortabil fara a fi o povara. Cand te-ai obisnuit cu o anumita cantitate, mareste doza. In foarte scurt timp va deveni o necesitate si nu iti vei mai imagina viata fara apa.

Impartaseste cu Amelie promisiunile tale pentru noul an. Odata scrise, promisiunile sunt mai greu de incalcat si mai usor de realizat!

La multi ani si la o silueta perfecta in 2014!

 

Sursa foto

wallpaperswide

Vintagearts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *