Ce greseli sa eviti in timpul interviului de angajare

 

Ieri iti suna telefonul, pentru a fi programata la interviul mult dorit.

Astazi stai in fata dulapului si iti alegi hainele, pentru a face o buna impresie.

 

Tine cont si de cateva sfaturi pentru a evita gafele care ar putea sa-ti umbreasca drumul spre o cariera de succes. Nu te baza doar pe cunostintele dobandite sau pe experienta, abordeaza interviul serios si ai in vedere regulile de mai jos!

 

Nu veni la interviu nepregatita

Spontaneitatea este o calitate, dar nu te baza doar pe asta la un interviu. Informeaza-te despre compania angajatoare, fa un research pe site-ul lor, afla cat mai multe despre domeniul lor de activitate, intra pe forum-uri, cerceteaza numele managerilor si persoanelor care iau decizii in firma.

Nu cosmetiza excesiv CV-ul!

Toate am fost tentate la un moment dat sa ne infrumusetam CV-ul, mai ales cand vine vorba despre competentele lingvistice si tehnice. Ai grija, de cele mai multe ori angajatorul te va testa sau iti va propune sa continuati conversatia intr-una dintre limbile specificate de tine in CV.

Fa tot posibilul sa nu intarzii!

Ideal ar fi sa te uiti de acasa pe harta si sa cronometrezi in cat timp ajungi in zona, plus o marja de orientare. Ar fi bine sa ajungi in apropierea locatiei cu 20 de minute inainte de ora stabilita pentru interviu, sa-ti iei un timp de respiro si sa te prezinti cu 10 minute inainte de ora fixata. Nu mai devreme, ca sa nu dai impresia de presiune sau sa risti sa te suprapui cu un alt candidat.

Nu te imbraca neglijent

Da, hainele conteaza! Indicat ar fi sa te imbraci adecvat jobului vizat si domeniului de activitate, astfel vei fi asimilata ca fiind una de-a lor. Pentru un job de birou adopta o tinuta office (evita decolteul, parfumurile tari, tricourile cu mesaj, articolele sport, boyfriend jeans si accesoriile masive). Hainele spun multe despre tine si, chiar daca esti o fire nonconformista, conformeaza-te! O tinuta de tip office transmite mesajul “Sunt o profesionista“ !

Inchide telefonul inainte

Daca ai ghinion si iti suna mobilul, vei deranja si poti lasa impresia ca nu acorzi destula importanta interviului. Nici pe silentios nu este bine sa fie setat, deoarece efectul este doar putin diminuat, pentru ca tot se aude acel zgomot enervant al vibratiei.

Retine numele intervievatorului

Grija maxima sa nu-ti botezi interlocultorul! Fii atenta cand se fac prezentarile si repeta in gand numele, ca sa nu uiti, pe fondul emotiilor firesti. Daca ai incurcat numele, scuza-te, fara exces de zel si zambeste! Nu poate fi o greseala atat de mare incat sa risti sansa de a fi angajata.

Grija cu limbajul corpului

Nu sta tolanita pe scaun sau cu umerii aplecati, nu-ti sprijini capul in maini, nu sta picior peste picior, nu sta cu mainile sub masa, nu mesteca guma, nu te juca cu suvite de par sau cu pixul si foaia. Priveste-ti in ochi interlocutorul cand ii vorbesti si aproba-l sau provoaca-l la discutii interesante, in care sa te implici 150%! Cat despre vorbit, evita raspunsurile monosilabice, de tip Da/ Nu, dar si raspunsurile prea lungi, plictisitoare, cu informatii inutile. Nu fii aroganta, nici melancolica!

Nu vorbi de rau fostul sef

Stim ca una dintre cele mai grele intrebari este: de ce ai renuntat la vechiul job? La aceasta intrebare ar fi bine sa nu critici compania unde ai lucrat sau pe fostul sef si cu atat mai putin sa nu amintesti de orele suplimentare sau de alte minusuri. Cel mai bine ar fi sa-ti formulezi un raspuns de acasa si sa fii diplomata. Viitorul tau sef ar putea sa ceara recomandari de la vechiul loc de munca sau sa se gandeasca ca ai putea sa spui la fel si despre el dupa cateva luni de la angajare.

Calitati vs. Defecte

Doar tu poti sa-ti recunosti punctele forte si slabiciunile. Asa ca enumera macar 3 calitati care s-ar potrivi jobului, dar mentioneaza si aspecte care ar trebui imbunatatite. Da dovada de autocunoastere si prezinta micile slabiciuni intr-o maniera pozitiva, ca pe niste atribute ce nu te vor impiedica sa dai tot ce ai mai bun la noul loc de munca.

Discuta diplomat despre salariu

Din intreaga discutie, intrebarea despre salariu este foarte importanta in negociere si ar fi bine sa vina din partea angajatorului. Prima data ar trebui sa arati entuziasm pentru jobul respectiv si sa pui cat mai multe intrebari despre activitatea pe care o vei desfasura. Chiar daca partea materiala conteaza foarte mult, evita sa rostesti cifre, deoarece multe companii au o grila fixa. Nu uita ca salariile se pot negocia pe parcurs daca performezi si arati interes pentru valorile firmei.

Strange mana cu fermitate

Si asta nu inseamna sa rupi mana cuiva, ci sa saluti ferm, convingator si jovial, in acelasi timp. Salutul este foarte important, la fel modul in care iti privesti interlocutorul si mai ales strangerea de mana, deoarece acesta este primul contact. Trebuie sa transmiti o energie pozitiva printr-o mana calda, ferma, nici prea stransa, dar nici prea vlaga sau transpirata.

Nu uita sa iti exprimi aprecierea fata de intervievator pentru timpul acordat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *