Cum sa treci peste apatia de dupa-amiaza

E doar dupa-amiaza, dar tu deja simtica nu mai ai energie. Dupa-amiaza la birou e perioada pefecta pentru a casca, pentru a-ti simti pleoapele grele, sa iti zboare mintea in alta parte si sa iti simti tot corpul mult mai greu, pe care doar un pat l-ar putea trata.

Intre orele 14 si 15 ale zilei puterea noastra de concentrare scade dramatic, dar cu toate acestea in aceasta perioada avem foarte multe lucruri de rezolvat la birou. Dar, ne pierdem interesul si ni se pare ca nimic nu reuseste sa ne motiveze intr-atat incat sa ne facem bine treaba atunci cand vine dupa-amiaza. Bineinteles, cei care se bucura de un program flexibil, nu trebuie sa isi faca probleme. Dar sunt putini cei norocosi.

Asa ca trebuie sa ne gandim la mici trucuri care ne pot ajuta sa trecem peste apatia de dupa-amiaza.

1. Ai nevoie de mai multe proteine, pentru a-ti energiza organismul. Cel mai bine este sa mananci la micul-dejun multe produse bogate in proteine: iaurt, lapte, branza, paine integrala si oua, toate acestea ajutandu-te sa ai mai multa energie la birou.

2. La pranz, trebuie sa mananci ceva usor, care sa nu te adoarma si astfel sa eviti starea de amorteala. Incearca sa mananci doar o salata, un piept de pui la gratar sau ton.

3. Evita sa mananci alimente care contin zahar, de la ceai/cafea cu zahar pana la prajituri si mai ales ciocolata. Zaharul din alimente iti creste tensiunea arteriala rapid, astfel simtind ca ai foarte multa energie. Insa, doar dupa o ora, presiunea scade considerabil si la fel si energia ta, ceea ce duce la lipsa de concentrare si scaderea performantei.

4. Pentru a evita senzatia de apatie, ar fi indicat sa incepi sa iei constant un complex de vitamine.

5. Dupa o zi lunga la birou, organismul tau are nevoie de oxigen. Rasfata-l cu putin aer curat. Dupa o plimbare de 10 minute, o sa simti cum ai din nou energie si totul pare mai usor. Daca te simti foarte obosit, nu ar fi rau sa incerci sa iti iei o zi libera si sa profiti de acest lucru, dormind o jumatate de ora la pranz. Dar, atentie! Nu dormi toata-dupa amiaza pentru ca te vei simti si mai obosita!