Invata sa citesti de doua ori mai repede

In 2008, in noiembrie, am fost cu cea mai buna prietena a mea la Londra sa particip la un curs de FotoCitirePhotoReading.

Numele cursului ma intrigase intr-atat, incat creierul meu incepuse sa genereze tot felul de imagini, care mai de care mai ingenioase. Nu as putea sa spun de ce, ce anume declansase starea asta, dar era ca si cum, ceva misterios se ascundea in spatele denumirii acestui curs.

Nici nu mi-am inchipuit cat de fantastic putea fi! Ce am descoperit a depasit orice imaginatie!

Mai intai as vrea sa va vorbesc despre un rezultat obtinut chiar in curs, rezultat care m-a determinat sa ma inscriu la seminarul pentru instructori, sa devin eu insami instructor de FotoCitire. Din 1983 si pana atunci, fusesem implicata in promovarea educatiei Landmark. In paralel, participasem la tot felul de cursuri de dezvoltare personala, dar pentru mine, nimic nu putea  sa egaleze excelenta si geniul educatiei create de Werner Erhard.

De data asta, insa, am fost atat de surprinsa de eleganta, frumusetea si mai ales geniul acestui curs de FotoCitire, incat mi-am dorit sa-l si tin eu insami.

Ce mi s-a intamplat in ultima zi a cursului a fost ca dupa ce am petrecut 12 minute cu o carte de vreo 300 de pagini, “The Field” , scrisa de  Lynne  McTaggart, avand ca subiect – nici mai mult nici mai putin- decat fizica cuantica, a fost ca am putut vorbi  8 minute partenerei  de langa mine despre ce am citit. Dupa 8 minute, am fost socata sa descopar ca mai aveam o groaza sa spun, lucrurile pe care le spuneam imi veneau de parca scrisesem eu cartea, iar persoana de langa mine se uita cu gura usor intredeschisa, nevenindu-i sa-si creada ochilor.

Cum a fost oare posibil acest lucru?

Creatorul cursului, Paul Scheele, este preocupat de modalitati si tehnici prin care oamenii isi pot folosi restul de 90% din potentialul creierului, recunoscand ca fiecare dintre noi avem un geniu interior ce abia asteapta sa iasa la suprafata. Cursul de FotoCitire a fost creat in 1986 si Paul spune ca  fenomenul este cunoscut de peste 100 de ani si folosit in diverse domenii cum ar fi, printre altele: training-uri militare, arte martiale si traditii religioase vechi.

El spune, de asemenea, ca provocarea nu este in a demonstra daca fenomentul este posibil ci mai degraba cum sa-i inveti pe alti oameni sa-si transfere, in mod eficient, aceasta abilitate naturala in aplicatii zilnice pentru: rapoarte  memo-uri, articole, internet, ziare, carti, reviste, sau orice alt material de citit.

Fotocititul se intampla la 25 000 de cuvinte pe minut, pe cand cititul analitic are loc la 100 de cuvinte pe minut, iar cititul obisnuit, pana la 200 de cuvine pe minut. La 25 000 de cuvinte pe minut, nu mai este citire, ci fotografiere mentala a unui material scris.  De fapt, cursul de FotoCitire da o noua definitie cititului (definitie foarte incitanta pentru timpurile in care traim) si anume: “procesare de informatie”, iar scopul lui este:   sa citesti ce ai de citit in timpul pe care il ai, la nivelul de intelegere de care ai nevoie.

La vreo ora dupa inceperea cursului,  se pun doua intrebari:

1.     Ati fi satisfacuti daca ati citi de doua ori mai repede decat o faceti in prezent si daca ati creste nivelul de intelegere?
2.     Ati fi incantati daca ati primi acelasi nivel de intelegere sau mai bun citind o carte care v-ar lua, in mod norma 10 ore, in aproximativ o ora?

Ce raspuns ati da voi la aceste doua intrebari? Eu am vazut implinirea promisiunii cursului din prima jumatate a primei zile. Posibilitatile cursului sunt fenomenale. Citirea fotografica (FotoCitirea) poate fi accesul la o noua calitate a vietii.

In luna August am tinut primul meu curs de FotoCitire. Conduc cursuri din anul 1983, cateodata la sute de oameni odata. Experienta asta, insa, a fost cu totul neasteptata. In primul rand, rezultatele pe care oamenii le-au raportat m-au surprins foarte mult.

Connie Larkin, 0722 237 003
email
: connie.larkin@photoreading.ro
Shannaconsult.ro
Learning Strategies.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *