Femei in afaceri – Stiati ca?

Iata  care este comportamentul femeilor în raport cu produsele financiare:

• Femeile sunt mai deschise decât bărbații spre diversificarea portofoliul de produse financiare;
• Femeile independente financiar sunt mai dispuse să dețină mai multe produse financiare decât bărbații cu aceleași disponibilități financiare;
• Femeile sunt principalii clienti ai produsului Saving Plan – economisire pe minimum un an, asigurări de sănatate și credite Banca Pentru Locuințe (creditele obținute în urma unei economisiri în baza unui contract de economisire);
• 47.17% dintre clientele ce folosesc sistemul internet banking al BCR au sistemul de plăți automate activat;
• 207 lei este suma pe care femeile o cheltuiesc în medie pe zi pentru plata facturilor;
• Vineri este ziua în care acestea fac plățile cele mai mari prin internet banking. Atunci sunt cheltuiți, în medie, 220 lei;
• Speranța de viață a femeilor este mai mare decât a bărbaților, de aceea își fac planuri de economisire pe perioade mai lungi;
• Deși în majoritatea familiilor/cuplurilor bărbații dețin produsele bancare ale familiei, în 90% din cazuri femeile se găsesc la un momendat în fața situației în care trebuie să își administreze singure finanțele.

Salariați

• 62% din creditele negarantate și garantate sunt contractate de bărbați;
• 51% dintre femeile cu venituri medii au deschis în ultima perioadă un depozit, iar 46% dintre cele cu venituri mari au optat pentru un produs de economisire deschis pe numele lor;
• 56% dintre asigurările de sănătate au ca beneficiari femei, în crestere cu 4% față de finalul anului trecut

Clienți Mass affluent (sume disponibile în cont între 40.000-200.000 euro)

• 60% dintre creditele Banca Pentru Locuințe au fost contractate de către femei (în decembrie 2012 procentul a fost de 50%);
• 68% dintre beneficiarii asigurărilor de sănătate sunt femei. Procentul a crescut de la 57% în decembrie 2012;
• 45% dintre asigurările pentru locuință sunt solicitate de către femei;

Pensionari

• 53% din portofoliul de clienți pensionari este reprezentat de femei;
• Femeile pensionate sunt mai dinamice decât bărbații pensionari, care devin mai conservatori în privința banilor; acestea, spre deosebire de femeile angajate, sunt orientate către produsele de tip asigurare și investiții pe termen lung: pensii private – 54%, asigurare de sănătate – 66%, asigurare de locuință – 56%;
• Femeile pensionate dețin 49% din contractele de asigurare în caz de incapacitate de plată

Comportament de economisire

• Femeile au un comportament orientat mai mult spre economisire decât spre investiții cu risc;
• 55% dintre clienții BCR care aleg produsele de economisire sunt femei;
• Femeile reprezintă 43% dintre clienții care investesc în fonduri de investiție;
• Între 30 – 40 ani, bărbaţii economisesc, în medie, cu 23% mai mult decât femeile. După vârsta de 40 de ani, bărbaţii tind să economisească doar cu 15% mai mult decât femeile;
• Decizia de economisire și de investire este luată de femei la maturitate şi, mai ales, înainte de pensionare;
• 78% dintre depozitele deschise de femei sunt pe perioade mici (1-3 luni);
• Femeile mențin depozitele bancare, în medie, 20 luni; comparativ cu bărbații, femeile mențin depozitele cu o lună mai mult;
• Cele mai multe femei care economisesc sunt în București, în timp ce în Vestul și Sud Vest-ul României ponderea este cea mai mică;
• Femeile sunt hotarâte şi statornice în decizia de investire pe care au luat-o, având în vedere că majoritatea sumelor de bani sunt investite pe termen mediu şi lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *