Despre dieta si slabit cu Mihaela Bilic

In cadrul targului Slim Expo de la Sala Palatului, au avut loc si conferinte si workshopuri pe teme de nutritie si slabit. Amelie a participat la cel al Mihaelei Bilic, unul dintre numele de referinta ale Romaniei in acest domeniu.

Intr-un cadru intim si prietenos, conferinta a decurs sub forma unui dialog deschis intre participante si speaker. Am acumulat informatii pretioase despre tot ceea ce inseamna alimentatie, iar datoria noastra este sa le oferim si cititoarelor care n-au avut ocazia sa participe la acest workshop.

Mihaela Bilic pledeaza pentru echilibrul dintre stilul alimentar si starea psihica a fiecaruia dintre noi, conform dictonului: Spune-mi ce mananci ca sa-ti spun cine esti! Mancarea poate fi asociata cu un drog asemenea fumatului sau heroinei deoarece tradeaza o puternica incarcatura emotionala. In alte cuvinte, am renuntat sa mai mancam atunci cand ne este cu adevarat foame, si mancam manati de niste stari psihice reprimate.

La intrebarea “De ce mancam”?,  Mihaela Bilic a oferit publicului prezent 13 raspunsuri. Pe langa cele deja cunoscute, si anume mancam de foame, de pofta, pentru a avea energie, mai exista o serie de alte argumente pertinente, dar mai greu de identificat de catre persoanele neinitiate. De exemplu, mancam de cele mai multe ori ca remediu pentru tristete, nostalgie, singuratate sau sub efectul unor sentimente greu de suportat sau pentru a umple un gol in viata noastra sau ca raspuns la o dezamagire sau, si mai plauzibil, pentru a ne inghiti furia si revolta impotriva sefului, a unui sistem, a intregii societati actuale, etc.

Mihaela Bilic ne invita astfel sa avem curajul de a fi sincere cu noi si de a identifica  motivele pentru care ne repezim la frigider de cate 10 ori pe zi.

In niciun caz nu poate fi vorba de slabit atunci cand nu stim nici macar de ce mancam. Daca ne vom supune organismul unei diete restrictive, fara sa-l ascultam sau sa-l intelegem cu adevarat, mai devreme sau mai tarziu, acesta se va revolta. Rezultatul? Ingrasatul in exces dupa renuntarea la o cura de slabit. De aceea Mihaela Bilic ne indeamna sa detinem un jurnal personal, alimentar si emotional, in care sa notam zilnic alimentele consumate si starile psihice pe care le manifestam in anumite momente ale zilei. Contabilizandu-ne obiceiurile si starile, vom deveni mai constienti de ele si vom actiona in conformitate. In jurnal vom mai scrie, kilogramele pierdute si caloriile depuse pentru a avea o evidenta precisa a dietei noastre.

Mihaela Bilic ne sfatuieste sa citim mereu ambalajul alimentelor. Este foarte important sa stim cate calorii contine alimentul respectiv pentru a sti cum , cand si cat sa consumam. In acest sens, doamna doctor ne-a impartasit niste cunostinte de specialitate, benefice tuturor. Astfel, am aflat ca nu exista nicio diferenta intre miere si zahar in ceea ce priveste indicele caloric. Atat mierea, cat si zaharul brun, alb sau pudra contin 4 kal/gram, iar o lingurita de miere este echivalenta a 3 linguri de zahar, mierea nefiind altceva decat zahar topit. Deci sa nu ne pacalind crezand ca daca ne indulcim cafeaua sau ceaiul cu miere in loc de zahar, am procedat corect.

Mihaela Bilic ne atrage atentia si asupra bauturilor alcoolice, alcoolul continand 7kal/gram. Grasimile au un continut caloric de 9 kal/gram, dar intre ulei si unt, uleiul ingrasa mai tare decat untul, deoarece acesta din urma este combinat cu apa, iar apa este singurul aliment de pe pamant care nu are nicio calorie, sau 0 kal.

De asemenea atunci cand trebuie sa alegem intre cascaval si branza proaspata, Mihaela Bilic ne sfatuieste sa alegem branza deoarece cascavalul este fabricat din branza si unt, fiind astfel generator de mai multe calorii decat branza simpla.

Ea ne mai dezvaluie o greseala constanta pe care o fac femeile atunci cand se apuca de slabit. Inlocuiesc carnea cu fructe in special la masa de seara. Este total gresit. Slabim mult mai usor mancand carne slaba in grasimi precum cea de vita sau de peste si ne ingrasam mult mai repede mancand fructe, deoarece acestea contin fructoza, care resprezinta un mare aport de zahar pentru organism.

Concluzia pe care ne-a impartasit-o Mihaela Bilic nu este prea incurajatoare, dar este una foarte realista. Suntem diferiti unii de altii si trebuie sa ne acceptam asa cum natura ne-a lasat, pe unii cu un metabolism rapid, pe altii cu un metabolism mai lent, unii fiind mai chinuiti, altii neavand nicio problema la capitolul acesta. In schimb, putem face mici ajustari, care sa ne faca sa ne simtim mai bine in pielea noastra, iar rezultatele depind in mare masura de constientizarea a ceea ce mancam si traim in fiecare zi.

Avem voie sa consumam orice, dar in cantitati mici” este fraza pe care ar trebui sa o avem mereu in minte atunci cand ne apucam de slabit.

(sursa foto)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *