Paradă a modei organizată într-un autobuz școlar la New York Fashion Week

Majoritatea prezentărilor de modă din cadrul Săptămânii Modei de la New York (9-17 februarie) se desfășoară în locuri atent alese, în decoruri grandioase, și a căror organizare ajunge uneori să coste până la 250.000 de dolari, potrivit designerului american Marc Jacobs, relatează marți AFP.

Tânăra creatoarea de modă Amanda Mehl, născută în 1983, nu a avut un asemenea buget pentru prima sa prezentare de modă. Prin urmare a decis să o organizeze într-un autobuz școlar de culoarea galbenă, asemeni celor care circulă zilnic pe străzile din New York.

Ea a plătit cu totul, inclusiv luminile, radiatoarele, păturile și chiar o mică pungă cadou pentru fiecare invitat conținând un măr și un suc, aproape 2.000 de dolari.

“Nu credeam că va fi atât de distractiv, colecția se potrivește foarte bine cu această atmosferă infantilă retro”, a declarat creatoarea Amanda Mehl. “Sunt rochii pentru fete care vor să se distreze”, a explicat ea AFP.

Invitații și presa s-au înghesuit pe scaunele rezervate de obicei copiilor și au fost îndemnați să aplaude de un maestru de ceremonie așezat pe locul șoferului.

Manechinele au defilat în fuste scurte, tricouri cu glugă, botine cu șireturi și tocuri înalte, unduindu-și șoldurile asemeni unor școlărițe care vor să atragă privirile băieților.

Machiajul a fost în stil gotic, iar pieptănăturile în coadă sau cu părul strâns la spate… Chiar și bretelele au fost prezente, uneori similare unui fir de telefon încolăcit, sau imitând baretele unui ghiozdan peste o rochie neagră.

Autobuzul a fost parcat în apropiere de cartierul general al Fashion Week unde cu câteva momente înainte celebrități și “fashioniști” participaseră la parada organizată de Oscar de la Renta, una din prezentările cele mai așteptate ale săptămânii.

“A fost o idee foarte drăguță”, a declarat arhitecta Danielle Bokor și prietenă a creatoarei Amanda Mehl. “Mi-ar fi plăcut să pot purta toate aceste haine și să arăt ca o școlăriță cool”, a subliniat ea.