5 produse interzise intr-o dieta

Poate crezi ca majoritatea alimentelor pe care le alegi sa le consumi zilnic sunt sanatoase sau cel putin inofensive. Insa ai grija la unele produse mai putin sau mai mult cunoscute care te ingrasa sau iti scad energia.

1. Bauturile acidulate

Incearca sa eviti pe cat posibil consumul de bauturi neacidulate, chiar si cele fara zahar. Bauturile fara zahar pot sa nu contina calorii, dar sunt extrem de dulci. Daca vei incepe sa reduci zaharurile si indulcitorii, nevoia ta de dulce se ve reduce si, la un moment dat, va disparea cu totul. Este adevarat chiar ca bauturile acidulate fara calorii te pot face sa iti doresti ceva dulce mai tarziu, incurajandu-te sa cedezi tentatiei.

2. Sare

Minimalizeaza consumul de sare. Scopul sarii, in opinia multor persoane,  este de a pune in valoare savoarea naturala a ingredientelor sanatoase. Problema este ca atunci cand condimentam cu prea multa sare, nu facem altceva decat sa mascam savoarea mancarii deoarece ne amortim limba. Un alt efect al sarii in exces este balonarea. Sarea te poate balona deoarece favorizeaza retentia de apa in organism. Unele femei sunt mai sensibile la sare decat altele.

3. Suc de fructe

Sucurile de fructe din comert sunt la fel de daunatoare precum bauturile acidulate cu zahar. De ce? Citeste eticheta. Daca sucul tau preferat contine „10% suc de fructe”, asta inseamna ca restul de 90% este zahar si apa. Cumpara doar sucuri 100% naturale. Chiar si pe acestea ar trebui sa le diluezi cu apa pentru a minimaliza gustul dulce si plin de calorii. Da, fructele sunt bune pentru sanatatea ta, insa in forma concentrata de suc fara fibre, acesta contine multe calorii si carbohidrati.

4. Cafea

Daca nu poti functiona fara cafea inseamna ca esti la fel ca aprox. 50% dintre americanii care beau cafea in mod regulat. In timp ce chestiunea legata de beneficiile consumului de cafea este discutabila, cafeaua este modificata in functie de ce se adauga in ea – zahar, lapte, smantana, ciocolata, frisca etc. O cafea mocha poate contine pana la 40 g grasime si 500 de calorii! Mai mult decat o masa. Daca nu poti renunta la obiceiul de a bea cafea, nu este nicio problema. Macar incearca sa reduci consumul la una-doua cani doar in timpul diminetii si daca nu o poti bea simpla, renunta la frisca, zahar si incearca lapte degresat si indulcitor.

5. Condimente

Prea multa sare sau zahar, de exemplu, poate transforma un condiment aparent inofensiv intr-unul acceptabil sau rau. Un alt exemplu: ketchupul si aromele nu contin grasimi, dar au in schimb o concentratie mare de zahar si sare. Sosul pesto este preparat din ierburi proaspete, dar contine mult ulei. Sosul de soia nu contine grasimi si este preparat din boabe de soia, dar aroma sa puternica este scoasa in evidenta prin adaugarea unei cantitati mari de sare.

Alimente „bune”: otet balsamic, piper negru, piper cayenne, usturoi, ghimbir, ierburi aromatice/mirodenii, hrean, sos iute, humus, mustar, sos pentru salata (fara grasimi), salsa.

Alimente „acceptabile”: sos barbecue, ketchup, sirop de artar pur, sos pesto, arome, sos pentru salata (cu un continut scazut de grasimi), sare, sos de soia.

Alimente „rele”: sirop de artar neautentic, maioneza, sos pentru salata (cu grasimi), zahar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *