Sfaturi si tehnici pentru un somn profund

Lumea alerta in care traim, stresul pe care il acumulam la serviciu ori lipsa activitatilor fizice sunt doar cateva dintre cauzele care pot determina tulburari de somn si alte afectiuni fizice. In ceea ce priveste efectele asupra calitatii somnului, cercetarile au demonstrat faptul ca privarea de somn scade semnificativ productivitatea muncii, reduce nivelul de concentrare si duce la acumularea stresului in organism. Specialistii care au analizat cauzele tulburarilor de somn, ale insomniilor sau ale altor afectiuni ale somnului au identificat o serie de factori cu impact negativ asupra organismului uman. Pe baza o lor, acestia au intocmit o lista cu sfaturi pentru imbunatatirea somnului, dintre care amintim:

  • Eliminarea surselor de lumina inainte de a dormi! Televizorul nu este nici pe departe un instrument informativ, ci s-a transformat mai mult intr-un canal de prezentare a cancan-urilor si mondenitatilor. De aceea, eliminarea acestuia din camera in care dormi este unul din cei mai importanti pasi pe care ii poti face pentru imbunatatirea somnului. De asemenea, evita sa te uiti la calculator inainte de somn sau sa folosesti alte tehnologii care emit lumina. Toate acestea stimuleaza activitatea creierului, prin urmare ingreuneaza adormirea.
  • Adoptarea unui antrenament fitness are nenumarate beneficii pentru sanatate, intre care si promovarea unui somn odihnitor. Este indicat sa faci sport dimineata sau dupa-amiaza si sa eviti antrenamentele dupa ora opt seara.
  • Un regim alimentar echilibrat are multe beneficii pentru sanatate, inclusiv pentru somn. Unele alimente sunt recunoscute pentru inducerea somnului, cum ar fi laptele cald, ceaiul de musetel ori carnea de curcan.
  • Chiar daca este iarna, pastreaza in camera in care dormi o temperatura de 18-19 grade Celsius. De asemenea, o baie calda inainte de a merge la culcare este o solutie, deoarece creste temperatura corpului, dupa care scade treptat in aerul rece. In timpul somnului nu trebuie sa iti fie nici cald, nici frig, ci doar perfect.
  • Alegerea saltelei trebuie sa tina cont de caracteristicile utilizatorului. Specialistii magazinului www.saltele-online.ro spun ca o saltea si o perna potrivite inlatura tensiunea de la nivelul coloanei vertebrale, mentin o pozitie dreapta si ofera un suport ferm si confortabil.
  • Respira adanc! Respiratia te ajuta sa reduci presiunea arteriala si ritmul batailor inimii, elibereaza endorfine si relaxeaza corpul. Inhaleaza timp de 5 secunde, mentine 3 secunde ai poi exprira in 5 secunde. Repera de cateva ori aceasta tehnica si vei vedea diferenta.

Masajul si yoga ajuta si ele la un somn linistit. Renunta la cafea dupa ora 14:00 si in totalitate la fumat.

Alege sa fii sanatos!

Sursa: www.saltele-online.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *