Slăbeşte fără să te ȋnfometezi!

Mitul frumuseţii idilice tulbură visele multor femei care aspiră să arate precum modelele de pe coperţile revistelor de modă. Iar consecinţele se văd la tot pasul: cosmetice folosite în exces, operaţii estetice pentru a corecta defecte imaginare. Mai mult, odată cu venirea verii, sunt la mare căutare dietele draconice, ţinute după ureche.

„Înfometarea nu este o soluţie, fiindcă produce dezechilibre importante în organism: carenţe de calciu, magneziu şi fier, gastrită şi chiar ulcer. Mai mult decât atât, dacă obişnuieşti organismul cu un aport caloric scăzut – adică cu puţină măncare, atunci când din diferite motive mănânci normal, kilogramele acumulate vor fi cu atât mai multe”, spune nutriționistul Maria Spiridon.

„Organismul fiecăruia dintre noi are nevoie de toate grupele de nutrienți- carbohidraţi, proteine şi grăsimi. Iată un exemplu simplu de meniu care asigură necesarul de nutrienţi cu puţine calorii:

Micul dejun: Două sandwich-uri cu pâine integrală (conţine fibre şi vitamine), cu o margarină slabă/ light de nouă generaţie (este bogată în grăsimi nesaturate şi grăsimi esenţiale de tipul Omega 3 şi Omega 6 importante în primul rând pentru sănătatea cardiovasculară) şi ardei gras (sursă excelentă de vitamina C şi de vitamina A).

Prânzul: O friptură din piept de curcan (este cea mai slabă carne de pasăre şi o excelentă sursă de proteine şi vitamine) cu o salată de crudităţi. Suntem în sezonul roşiilor de grădină, al castraveţilor şi al ridichilor. Dacă asezonăm legumele cu un strop de ulei de rapiţă şi alăturăm salata unei fripturi slabe avem o masă bogată n vitamine, proteine, glucide şi grăsimi bune de tipul Omega 3 şi Omega 6.

Cina: o brânză slabă, salată de crudităţi, un pahar de lapte sau iaurt, o felie de pâine integrală. Ca gustare între mese putem mânca fie lactate slabe, fie seminţe- alune, migdale, nuci – care conţin Omega 3 şi Omega 6, grăsimi esenţiale pentru sănătatea inimii.” Explică nutriţionistul Maria Spiridon.

Dacă îţi doreşti să slăbeşti, cea mai bună soluţie este să mergi la nutriţionist care îți poate prescrie o dietă potrivită nevoilor tale. Cea mai bună dietă este cea care ţine cont de fişa medicală a fiecăruia, de stilul de viaţă care poate include sau nu activitate fizică, de alimentele preferate şi de cele de care nu te poţi lipsi.

Dacă vrei pur şi simplu să te menţii sau să pierzi 1-2 kilograme, este foarte simplu să alegi preparatele cu
mai puţine calorii. Înformetarea nu este însă o alternativă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *